Beiträge von Tanzbär
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Am 29.3. habe ich ab 18:30 DSA 5 zum Leiten. Da ich zwischen den beiden Runden eine Pause zum Regenerieren brauche, würde ich sagen, dass wir an dem Tag um 14 Uhr starten. Der später Kommende stößt dann einfach dazu und rennt bis dahin stumm mit.
Freu mich, bis dann.
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Ratten! ist generell ein System, bei dem man leicht einsteigen kann, also ja, gerne.
Ich warte wegen einem fixen Termin noch auf
und seine Gruppe, wann die Zeit haben.
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Schade. Ich hoffe, der Käptn kann dann bei den nächsten Terminen dabei sein. Danke fürs Sagen.
Irgendwelche Orders von deiner Seite aus, wohin es von/nach Charypso aus weiter gehen sollte?
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Danke fürs Feedback. Hab den Charakterbogen jetzt noch mal überarbeitet und an den nimmermüden Doc Serious Sa...bine geschickt (Danke dafür). Damit könnt ihr beim nächsten Mal schon mit dem neuen Bogen aus unserem Downloadbereich ins Ödland rücken.
Änderungen von oben nach unten:
* "Profession" zu "Konzept" geändert. Schien passender so.
* "Trageort" zu "wo ?" geändert. Bin persönlich jetzt kein Fan davon, aber meinentwegen.
* Rechts unten bei der Charaktergenerierung noch die "min. 3, max. 9"-Regel dazu geschrieben.Grüße, Bär.
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Ich bin gerade dabei, den Charakterbogen zu überarbeiten und zu verbessern. Wie gefällt euch die Variante hier?
* ein Waffenslot wurde weggenommen - ist meist eh obsolet gewesen.
* die Waffenslots wurden eindeutiger zu ihren Plätzen zugewiesen - kann im Kampf durchaus relevant sein.
* die Waffenslots wurden entschlackt.
* die Attribute wurden in die jeweilige Mitte des Feldes verschoben - wirkt schöner so.
* durch das Wegfallen des vierten Waffenslots konnten ganze vier Plätze für Perks dazu gegeben werden. Sollte in eurem Sinne sein, denke ich.
* die Lunchbox wurde verkleinert und verschoben, dadurch wurde Platz für die Statserklärung rechts unten frei.Bin für Meinungen und Anregungen immer offen. Auf eine strahlende Zukunft.
Wenn keine Beanstandungen bis zum nächsten Mal auftauchen, werde ich das Dokument alsbaldigst unserem guten Doktor S.(abine) zukommen lassen, damit ihr mit neuen Charbögen spielen könnt (außer, ihr wollt nur fünf Perkplätze haben).
Und wer sich schon jetzt akustisch auf die nächste Sitzung einstimmen möchte:
Grüße, Bär.
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The Black Arts On Trial
by Hannibal Traven, Archmagister of the Mages Guild
A summary of the salient points of the debate which led to the resolution of the Mages Guild on the subject of NecromancyHISTORY
Necromancy, commonly called the Black Arts, has a history that dates back before recorded time. Virtually all the earliest laws of the land make mention of it as expressly forbidden on pain of death. Independent practitioners of the arts of sorcery, however, continued its study.The Psijic Order of the Isle of Artaeum, precursor to our own Mages Guild, also forbade its use, not only because it was dangerous, but their belief in the holy and unholy ancestor spirits made it heretical. Again, despite this, we hear many stories of students and masters who ignored this stricture. When Vanus Galerion left Artaeum, he may have disagreed with the Psijics on much, but he also refused to allow Necromancy to be taught in the Guild.
Almost 1100 years have passed since the time of Vanus Galerion, and there have been many archmagisters to lead his guild. The question of Necromancy has continued to be asked. The strictures against it in the Guild have never been lifted, but attitudes about it have shifted back and forth over the years. Some archmagisters have been inclined to ignore it entirely, some have fought very actively against it, and still other archmagisters have been rumored to be Necromancers themselves.
In my new role as Archmagister of the Mages Guild, it is my duty to set policy on this matter. Though I have my own opinions on the Black Arts, I took counsel with two of the most learned mages in the Empire, Magister Voth Karlyss of Corinth and Magister Ulliceta gra-Kogg of Orsinium, and we debated for two days.
What follows are summaries of the salient points of the debate, arguments and counter-arguments, which led to the resolution of the Mages Guild on the subject of Necromancy.
ARGUMENT
Argument by Master gra-Kogg: Necromancy is poorly understood. We will not make it disappear by ignoring it. As an intellectual institution dedicated to the study of the magickal arts and sciences, we have obligations to the truth. Censoring ourselves in our scholarship is antithetical to our mission of neutrality and objectivity.Counter-Argument by Master Karlyss: The Mages Guild must balance its quest for knowledge with responsible caution and ethical standards. It is not 'censoring' a student's course of study to have him proceed cautiously and with purity of purpose. It is not limiting a student's freedom to set rules and boundaries - indeed, it is essential.
Argument by Master Karlyss: Necromancy is an anathema throughout the civilized world. To embrace it publicly, the Mages Guild would inspire fear and hostility in the populace at large. Vanus Galerion wanted this institution to be unlike the Psijic Order, which was elitist and separatist. We ignore public opinion at our own risk. We will certainly lose our charters in many places including, very likely, the whole of Morrowind, where sentiment against Necromancy is very strong.
Counter-Argument by Master gra-Kogg: Yes, we should be sensitive to the concerns of the community, but they should not and must not dictate our scholarship. 'Necromancer' to many uneducated persons simply means an evil mage. It is madness to limit our work because of prejudices and half-formed understanding. It is an affront to the purpose of objective study to turn our back on a subject merely because of public opinion.
Argument by Master gra-Kogg: Necromancers are the scourge of Tamriel. Whether operating independently or in concert with the sloads or King of Worms, Mannimarco, they are responsible for many horrors, animated zombies and skeletons and other forms of the undead. To best combat this menace, we must understand the powers of the Necromancer, and we cannot do that by restricting our study of the Black Arts.
Counter-Argument by Master Karlyss: No one is disputing the threat of the Black Arts - in fact, that is the very essence of my argument against the Mages Guild making it a School to be taught to our initiates. We can and should know what our enemy is capable of, but we must be careful not to step into a trap of looking too deep into his ways, and making those ways our own. We do no one any good if by studying the evil ways, we become evil ourselves.
Argument by Master Karlyss: Necromancy is inherently dangerous. One cannot 'dabble' in it. The simplest spell requires the spilling of blood, and immediately begins to corrupt the caster's soul. This is not conjecture, but simple fact. It is irresponsible of the Guild to teach and thereby encourage a sort of magickal study which has proven itself, time and time again, to bring nothing but terror and misery on the practitioner and world.
Counter-Argument by Master gra-Kogg: All Schools of magicka are dangerous to the uninitiated. A simple fireball spell from the School of Destruction can cause great harm when cast by a novice, not only to others but to the mage himself. The School of Mysticism by its very nature forces the practitioner to divorce his mind from logic, to embrace a temporary sort of insanity, which one might argue is very like corrupting one's soul.
Argument by Master gra-Kogg: The Guild already permits some forms of Necromancy. The 'Schools' of magicka are, as we know, artificial constructs, originally formulated by Vanus Galerion to divide and thereby simplify study. They have changed many times throughout the years, but at their heart, every Master knows, they are all linked together. When a student of Conjuration summons a guardian ghost, he is touching on the School of Necromancy. When a student of Enchantment uses a trapped soul, he too may be considered guilty of a Black Art. The School of Mysticism, as I have stated before, has some kinship with Necromancy as well. To state that students may not learn the ways of Necromancy is to stifle common skills in the other, more historically legitimate Schools of the Guild.
Counter-Argument by Master Karlyss: Yes, the Schools are intertwined, but the standard spells of each School have passed the proof of time. We know that a student of Mysticism, properly instructed, will not be permanently harmed by his experience. In many ways, it is a question of extremes - how far we would permit our studies to take us. Necromancy by its nature relies on the practitioner going further into the darkness than is wise, virtually guaranteeing his destruction. It has no place in the Mages Guild.
CONCLUSION
The risks of studying Necromancy outweigh its usefulness. The Guild does not wish to censor the study of any of its members, but it will not tolerate studies in the Black Arts, except in limited form for the purpose of combating its evil adherents. This may only been done by rare individuals who have proven themselves both highly skilled and highly cautious, and then only with my express permission and supervision.AFTERWORD
I regret to acknowledge the truth behind the rumor that Master Ulliceta gra-Kogg was more than an apologist for Necromancy, she was a Necromancer herself. Upon this revelation, the Knights of the Lamp attempted to arrest her at the Guildhouse in Orsinium, but she made good her escape. We have every confidence in the replacement Magister in Orsinium.Though I disagreed, I respected her logical reasoning enough to include her arguments in this book, and I see no reason to remove them. It is disappointing, however, to see that her interest in 'the truth' was nothing more than a euphemism for her slavery to the Black Arts.
This unfortunate situation merely illustrates how essential it is for Guildmembers to be wary of the lure of Necromancy, and be vigilant to its practitioners' infiltration in our Mages Guild.
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Ich halte ehrlich gesagt die Gefahr, dass die Übersicht bei den Likes verloren geht, für größer, als dass man einen neuen Beitrag verfassen müsste. Der SL/Verfasser des Termins müsste dann ja für jeden möglichen Termin einen extra Beitrag schreiben, der dann gelikt werden kann...
Bei meinen Runden, bei welchen ich immer eine Terminliste schreibe, braucht sich theoretisch jeder nur mit einem Beitrag melden. Funktioniert halt nur dann, wenn sich die Leute zeitnah ihren Kalender zu Gemüte führen...
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Vor vielen Generationen haben die Erbauer die Burg erschaffen.
Nun sind sie fort. Und uns gehört die Burg.
Wir leben in ihrer Sicherheit. Die Gefahren und Schätze der Burg werden bald unser sein.
Wir sind die Ratten. Die Herren der Rattenburg.
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Da ich gefragt wurde, wann eine Geburtstags-Ratten!runde fortgesetzt wird, hier meine nächsten möglichen Termine während der Osterferien:
Fr, 23.3. (ganztags)
Sa, 24.3. (10-16 Uhr)
Di, 27.3. (ab 12 Uhr)
Mi, 28.3. (ganztags)
Do, 29.3. (bis 18 Uhr)LG, Johannes.
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Werde im April wieder mit dem Unichor auftreten, dieses mal mit folgendem Repertoire:
* Hercules: Zero to Hero
* Aladdin: A whole new World & A million Miles away
* Tarzan: Two Worlds & You'll be in my Heart
* Coldplay: Viva la Vida
* Queen: Don't stop me nowWer möchte, dem besorge ich gerne Karten für den günstigeren Eintritt. Bei Interesse bitte melden.
In akustischer Vorfreude, Bär.
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Danke an alle, welche sich eingetragen haben.
Wir spielen am 26. März und am 9. April weiter, jeweils ab 18 Uhr 30.
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Werd erst am montag zum ausfüllen kommen (wird dann diesen post hier ersetzen)Es ist mittlerweile Freitag, wie siehts aus?
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Die Helden haben auf dem Weg zwischen Brabak und dem Südarchipel das Wasserelementar Nika kennengelernt. Sie bat die Helden, ihr gegen den Dämon Ulchuchu zu helfen, welcher eine Spur des Todes hinter sich zieht. Heldenhaft wie sie sind (und auf die versprochene Belohnung schielend), bereiten sich die Helden auf die Auseinandersetzung vor.
Am nächsten Tag landen sie mit dem Schiff in einem Algenteppich. Sie befragen die mitreisende Hexe noch nach einem passenden Mittel gegen den Dämon bzw. beten zu ihren Göttern, als das Schiff gequetscht wird und sie merken, dass das Schiff mitten im Dämon drinnen ist. Schon dringen die Ranken auf das Deck und reißen mehrere Besatzungsmitglieder in den Tod. Durch den Einsatz göttlich berührter Blumenschwerter kämpfen sie erfolgreich gegen die Ranken. Ein aufgeklapptes Maul, welches sich unter dem Schiff aufgetan hat und es zu verschlingen droht, wird durch ein hinuntergeworfenes Blumenschwert geschlossen, ein Blumenteppich erblüht auf den Algen.
Kapitän Fleur zeigt Tollkühnheit und wirft sich mit ihren Waffen runter vom Schiff auf die Stelle, um an "Land" gegen den Dämon zu kämpfen, und bricht durch den Blumenteppich mitten in den Dämon hinein. Ritter Emeric kann sie gerade noch rausziehen, sie ist vom Fall an allen Seiten aufgerissen und bleich wie der Tod. Mit Hilfe der anderen Offiziere werden beide an Deck gezogen.
Mit Hilfe von Nika bringt sich das Schiff nach dem gewonnenen Kampf zurück nach Norden. Die Orks werden von den älteren Matrosen einer Äquatortaufe unterzogen, während man sich bei den Offizieren allgemein der Rekonvaleszenz widmet. Nach zwei weiteren Tagen verabschiedet sich Nika und die Helden fahren in Charypso ein. Emeric, als ein rechtschaffener Held, geht sogleich in den Efferdtempel, um dort die verwaltungstechnischen Angelegenheiten des Schiffes zu erledigen, vor allem soll es repariert werden. Der anwesende Hochgeweihte knöpft ihm erstmal eine größere Summe Geldes für die Hafengebühr ab, verspricht aber, dass die Reparatur stattfinden wird.
Es geht am Gründonnerstag weiter.
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wann solls weitergehn?
Fr, 16.3.
So, 18.3.
Fr, 23.3.
Sa, 24.3.
So, 25.3.
Mo, 26.3.
Di, 27.3.
Mi, 28.3.
So, 1.4.
Mo, 2.4.
Mi, 4.4.
Sa, 7.4.
So, 8.4.
Mo, 9.4.
Di, 10.4.
Mo, 16.4.
Fr, 20.4.
So, 22.4.Grüße, Johannes.
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Ich habe leider schlechte Neuigkeiten, da ich jetzt jeden Di, Mi und Do von 17 bis 21 Uhr einen Fortbildungskurs habe, kann ich an den Tagen leider nicht mehr. Also werde ich wohl die nächsten 2 male nicht dabei sein könnenHm, der erste Gedanke war natürlich "blöd".
Aber - vielleicht kann man das Notwendige mit dem Praktischen verbinden. Sprich, Dorp wollte sowieso die Korweihe, die es in Al'Anfa gibt. Die Gruppe kann ihn ja in Al'Anfa rauslassen und dann in drei Spielabenden wiederholen. Das wär quasi zwei Thorwaler mit einer Balestrina erwischt...
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eine Umstellung der Domain auf Https. Immer mehr Browser beginnen sich zu beschweren, wenn eine Webseite kein ssl Protokoll installiert hat. Google setzt diese Webseiten auch im Rang nach unten. Ein halbwegs gutes ssl kostet etwa 5 Euro im Monat + - ein bisschen was an Cent.Wurde bei unserem letzten Treffen zwischen dem Vorstand und der IT besprochen, wird umgesetzt, sobald webmagier etwas Zeit hat.
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Sollte Fleur sterben, wird mein nächster Charakter ein Magier aus dieser Horrorzukunft, der in die Vergangenheit geschickt wurde, um Günther aufzuhalten.So in etwa?